Mi az és mit tartalmaz a széria DOWNPIPE?
Ez a kipufogócső első része a turbó után, amely a részecskeszűrőt DPF/ OPF/ GPF vagy katalizátort tartalmazza. A motor tájolásától függően ez a rész a motortérben vagy az autó alatt található, és egy V-band csattal vagy más kapcsokkal közvetlenül a turbodúfeltöltőhöz csatlakozik.
Ennek az elhelyezésnek a szokásos előnye a még forró kipufogógázok felfogása és kezelése a teljes kipufogórendszeren való további áthaladás előtt. Mivel az Euro-szabványok ma már nagyon szigorúak, az ilyen szűrőalkatrészek egyre sűrűbbé és korlátozóbbá válnak a kipufogórendszerben, és egyre jobban korlátozzák magát a motort. Arról nem is beszélve, hogy a nagy futásteljesítményű járműveknél a szűrőegység eltömődhet, ami teljesítménycsökkenést és egyéb maradandó károkat okozhat.
Mi az a tuning DOWNPIPE és miből áll?
Ez a termék egy teljesen átjárható, rozsdamentes acélból vagy titánból készült gyűjtőcsőből áll egy adott autótípushoz, amely nem tartalmaz szűrőelemeket vagy bármit, ami a gázok áramlását korlátozza. A forma a lehető legsimább kipufogógáz-áramlást célozza, a szériánál nagyobb átmérővel, hogy a motorhengerek gyorsabb átöblítése révén teljesítménynövekedést is elérjen. A Downpipe tartalmazza az összes szükséges érzékelő kimenetet a motor normál működésének fenntartásához. Néha a downpipe rugalmas kipufogócsatlakozót tartalmaz, vagy Inconel hőszigeteléssel van körbetekerve, amely csökkenti a felületi hőmérsékletet, ami segít fenntartani az alacsony hőmérsékletet a motortérben, miközben gyorsítja a csőben áramló gázok áramlását.
Milyen előnyei vannak a tuning DOWNPIPE?
A tuning downpipe beszerelésének fő előnye és célja a dízelüzemű járműveknél a DPF, a benzinüzemű járműveknél pedig az OPF/ GPF/ katalizátor eltávolítása. A szűkítő szűrőegységnek a szívócsőből való eltávolításának következménye a teljesítmény növekedése (az RJ módosítása ajánlott a maximális hatékonyság érdekében). A motortér hőmérsékletének csökkenése egy másik előny, mivel a DPF/ OPF vagy a katalizátornak el kell érnie egy bizonyos hőmérsékletet a megfelelő működéshez. A szondák szintén lényeges részét képezik a sorozatos leömlőcsőnek, amelyek érzékelik a kipufogógázokat, azok nyomását vagy hőmérsékletét az átmenő teljesítmény, az általános állapot és a DPF tényleges működésének értékeléséhez. Így a DPF/OPF-fel vagy katalizátorral felszerelt OEM downpipe cseréjével az ilyen bonyolult érzékelővezetékek is kiküszöbölhetők (RJ módosítás szükséges). A tuningolt leömlőcsövek összehasonlíthatatlanul könnyebbek az OEM egységeknél, így javítják a jármű kezelhetőségét és csökkentik az összes alkatrész, különösen a motor szilentblokkjainak általános terhelését.
A tuning DOWNPIPE telepítésének hátrányai.
A leömlőcső beépítésével a kipufogógázok nem kerülnek szűrésre, ezért mindenféle kezelés nélkül kerülnek a légkörbe, és így szennyezik a környezetet. A csere után a motorvezérlő egység módosítása ajánlott, ami költséges lehet. Az újabb modelleknél ez a módosítás a raktári alkatrészek utólagos felszerelése után is rögzítve maradhat az RJ-ben, ami problémákat okozhat a szervizellenőrzések során. Downpipe-csővel manapság a szigorú Euro-szabványok miatt nem lehet átmenni az emissziós és műszaki vizsgán.
Ma már azonban nagyobb áteresztőképességű katalizátorral vagy hangtompítóval felszerelt leömlőcsövek is megtalálhatók, amelyek továbbra is lehetővé teszik a megfelelő kipufogógáz-szűrést és egyidejűleg a motor teljesítményének növelését. Ezzel a kipufogóalkatrésszel gyakran sikeres emissziós és műszaki vizsgáztatás is lehetséges.
Kínálatunkban különböző autómodellekhez tartozó downpipe-ok széles választékát találja. Ha bármilyen kérdése van, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal a info@race-shop.hu e-mail címen.