OCT - Oil Catch Tank (Olaj elkülönítő)

Az olajlecsapató, vagy más szóval az olaj elkülönítő a motor légtelenítő rendszerében található eszköz. A motor szelepfedeleiből és forgattyúházából származó gőzök leválasztására szolgál. Minden modern jármű "újrahasznosítja" a motorból származó gőzöket, ami azt jelenti, hogy a kipufogógázok a szívócsőbe való visszavezetéssel távoznak. Ennek előnye a motortér nyomásának csökkenése. Ez a rendszer számos hátránnyal is jár:

  • a szívócsőben és a szívórendszerben felgyülemlett olaj 
  • a nagy mennyiségű gőz felhalmozódása nem megfelelő égéshez vezet (kék füst a kipufogógázból)
  • a motor kopogása előfordulhat
  • EGR-rendszerekkel kombinálva jelentős lerakódások keletkeznek a szívócsőben és a motorszelepeken

A szellőztetés (OCT) telepítésének előnyei:

  • minimalizálja az olaj bejutását a szívórendszerbe
  • csökkenti a motor szívócső és a szelepek szennyeződésétaz
  • etanolos üzemanyagok használata során felhalmozódott vizet felfogja 
  • a motor kopogásának csökkentése
  • speciális motortér

Az OCT készülékek 3 típusa áll rendelkezésre:

A légtérbe történő szellőztetés szűrővel vagy nyitott résszel ellátott olajlecspatókkal történik. Az olajgőzök az üzembe jutnak, ahol a folyékony rész a falakon vagy egy szűrőben leülepedve összegyűlik, majd az alsó részbe áramlik. A gőzök a felső részből a légkörbe távoznak.

A zártkörű olajlecsapatók egyszerűen a meglévő szellőzőrendszerhez kell csatlakoztatni. A rendszeren áthaladó gőzök az OCT falán vagy szűrőszakaszain megrekednek, ahol a felesleges olaj lecsapódik és az edényben marad, a gőzök pedig továbbjutnak a motor szívócsövébe. Ez az OCT-típus a legelterjedtebb és legszélesebb körben használt típus, és a modern járművekhez is alkalmas.

A kombinált olajlecsapatók ideális kiegészítést jelentenek, ha nem biztos abban, hogy melyik OCT-t használja, ahol a szűrő beépítésével vagy kitakarásával ezt a terméket atmoszférikus vagy zárt olajlecsapató tartállyá alakíthatja.

A szelepfedél szellőztetésének gyakori módja az univerzális szűrő, amely lehetővé teszi a közvetlen szellőztetést a légkörbe. Hátránya azonban a motorháztető alatti gyakori füstölés és a motortér olajos olajgőzökkel való szennyezése.

Kínálatunkban filterszűrővel, mérőpoharakkal vagy szűrőkkel felszerelt olajlecsapatókat talál. Léteznek AN profi csatlakozókkal ellátott karbon OCT termékek is. 

Több blogbejegyzés

UNIX AMTS 2024

Az idei kiállítások első állomása - Hungexpo Budapest
Olvass tovább
RACES x FURTBOKEM collab

A RACES és a FurtBokem merch értékesítésének hivatalos elindítása.
Olvass tovább
Jaguar XE versenyspeciál

A Jaguar Racing Team Ostrava bemutatta új versenyspecialitását
Olvass tovább
Elektromos vízszivattyú

Növeli a teljesítményt és megakadályozza a jármű túlmelegedését!
Olvass tovább
FIA homologizáció 8856-2018

Milyen változások várnak az FIA-ra 2024-ben?
Olvass tovább
Overálok és személyzeti felszerelés

Melyik verseny overált válasszuk és miért? További részletek a blogban...
Olvass tovább
Szilikon csövek

A szilikon csövek ideális helyettesítői a gumi víz-, vákuum-, nyomás- vagy szívóvezetékeknek.
Olvass tovább
Az olajhűtők előnyei és tippjei

Miért van szükség olajhűtő beépítésére? Melyiket válasszuk? Bővebben a blogban..
Olvass tovább
Hogyan kell beszerelni a hidraulikus kéziféket?

Minden raliversenyző és drifter számára kötelező darab.
Olvass tovább

MEGOSZTÁS

Hozzászólás (0)

Jelenleg nincs hozzászólás

Új hozzászólás

Kategóriák Gyártók

Loading...