ŠKODA FABIA RS RALLY 2

A napokban hivatalosan is bemutatkozik a ŠKODA-MOTORSPORT részleg legújabb terméke, az egyik legsikeresebb rallye különlegessége, a FABIE rally2 EVO utódja. A Fabia negyedik generációján alapuló új modell az RS nevet kapta, utalva a Škoda versenyautók történelmi eredményeire, amelyek ezt a becenevet viselik.

Az előző generáció elég magasra tette a "lécet", történelmi eredményei önmagukért beszélnek : több mint 450 eladott különlegesség több mint 13 000 versenyen indult, 4186 dobogós helyezést és több mint 1700 győzelmet hozott. Ezek a sikerek arra kötelezték a gyári szakembereket, hogy az új modellt még sikeresebbé tegyék, és a ŠKODA-MOTORSPORT csapata a legnagyobb ambíciókat tűzte ki elé.

A Fabia négyes alapjaira épülő dögös új autó különösen az új MQB-A0 alvázplatform előnyeit élvezheti. Legfontosabb jellemzői közé tartozik a megnövelt merevség , a nagyobb tengelytáv és a jobb súlyelosztás.  A passzív biztonságról a nagy szilárdságú króm-molibdénacélból készült integrált védőkeret gondoskodik, amely alapfelszereltség. Az ebben a vázban használt több mint 35 m hosszú csöveket először az autó alvázához hegesztik, az oldalsó panelek és a tető utoljára kerülnek fel. Ez lehetővé teszi a teljes szerkezet pontosabb és precízebb hegesztését. Az új, erősebb karosszériát az előző generációhoz képest nagyobb rugóúttal rendelkező, továbbfejlesztett lengéscsillapítók támogatják. Ezeknek a módosításoknak, a jobb geometriának és a jobb egyensúlynak köszönhetően különösen a hátsó tengely stabilitása javult, még nagyobb sebességnél is.

A széles sárvédők, masszív lökhárítók és számos aerodinamikai elem uralta új formaterv tiszteletet parancsol.  Az elsődleges azonban a mérnökök által zseniálisan átgondolt aerodinamika (amely már a civil modellnél is kiváló), amelyet úgy finomítottak, hogy az újdonság kétszer akkora leszorítóerőt biztosít, mint elődjÉNÉL. A frissítő befejező simítás aztán az élénkzöld "Mamba" fényezés, amely integrálja a FABIA-t az aktuális polgári RS modellekhez.

Az új RS versenyautót egy 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotor hajtja, amely a 2.0 TSI (EA888) motoron alapul, integrált kipufogócsövekkel, de a motor méretét csökkentették, hogy megfeleljen a kategória előírásainak. Természetesen jelentős módosításokon esett át , különböző dugattyúk, hajtórudak, változó szelepvezérlés, kipufogórendszer, módosított kenési és hűtési kör stb. Az égési folyamat így sokkal hatékonyabb, és a fő javulás az elődhöz képest a lényegesen gyorsabb gázreakció és a jobb nyomatékáramlás. A motor teljesítménye a 32 mm-es szűkítővel a szívócsőben ebben az osztályban 214 kW (289 LE) és 430 Nm.

Természetesen a váltóművön is történtek fejlesztések. Az 5 sebességes szekvenciális sebességváltó ismét kissé gyorsabb lett, a hangsúlyt a hajtáslánc veszteségeinek csökkentésére helyezték. Az összkerékhajtás új hidraulikus köztes tengelykapcsolót kapott, amely lehetővé teszi, hogy a kézifék behúzásakor a hajtás kikapcsoljon, így a Fabia pontosabban kormányozható a kanyarban.

A módosított fékrendszer továbbfejlesztett hűtőrendszert kapott, a biztonságos megállásról pedig aszfaltos kivitelben 355 mm/300 mm-es féktárcsák gondoskodnak 18 colos tárcsákon, a "kavicsos" beállításban pedig mindkét tengelyen 300 mm-es tárcsák 15 colos tárcsákon.

Belül természetesen a legújabb biztonsági előírásoknak megfelelő felszereltség van, a Skoda különös gondot fordított a személyzet oldalütközéseknél nyújtott védelmének javítására.

Az új FABIA RS rally2 már szigorú teszteken esett át a legjobb tesztpilóták kezei között, és ismét készen áll arra, hogy sikereket arasson a sportpályán.

https://www.youtube.com/watch?v=IzO_HibxVIc

Több blogbejegyzés

RACES x FURTBOKEM collab

A RACES és a FurtBokem merch értékesítésének hivatalos elindítása.
Olvass tovább
Jaguar XE versenyspeciál

A Jaguar Racing Team Ostrava bemutatta új versenyspecialitását
Olvass tovább
Elektromos vízszivattyú

Növeli a teljesítményt és megakadályozza a jármű túlmelegedését!
Olvass tovább
FIA homologizáció 8856-2018

Milyen változások várnak az FIA-ra 2024-ben?
Olvass tovább
Overálok és személyzeti felszerelés

Melyik verseny overált válasszuk és miért? További részletek a blogban...
Olvass tovább
Szilikon csövek

A szilikon csövek ideális helyettesítői a gumi víz-, vákuum-, nyomás- vagy szívóvezetékeknek.
Olvass tovább
Az olajhűtők előnyei és tippjei

Miért van szükség olajhűtő beépítésére? Melyiket válasszuk? Bővebben a blogban..
Olvass tovább
Hogyan kell beszerelni a hidraulikus kéziféket?

Minden raliversenyző és drifter számára kötelező darab.
Olvass tovább
Instaforex Loprais Praga Team Rally Dakar 2024

Büszke beszállítója vagyunk a Loprais Praga Team-nek!
Olvass tovább

MEGOSZTÁS

Hozzászólás (0)

Jelenleg nincs hozzászólás

Új hozzászólás

Kategóriák Gyártók

Loading...