Mi az a kipufogószelep?

Ahogy a neve is mutatja, ez egy olyan kipufogószelep a kipufogórendszerben, amely a távirányító vagy a vákuum/nyomás lenyomásakor kinyílik vagy bezáródik, lehetővé téve, hogy a kipufogógázok közvetlenül a kipufogócsőből vagy a rendszer kipufogó nélküli részén keresztül távozzanak, ami a hangzás radikális változását eredményezi.

Sok autógyártó már évtizedek óta használja ezt a rendszert a sorozatgyártású autókban, a kipufogó egy részének lezárásával, például hidegindításkor. Az elmúlt években ez a termék nagy sikert aratott, és a felhasználók maguk szerelik be ezeket az alkatrészeket a kipufogórendszerbe.

Többnyire elektromos szelepek vannak a kínálatban, amelyek a vezérlőn lévő kapcsoló vagy gomb megnyomásával nyílnak ki. A szelepmodul kinyílik vagy bezáródik, ami a hang változását okozza. Léteznek vákuum/nyomásos szelepek is, amelyek például egy csőben lévő nyomás/vákuum függvényében nyílnak. Nem minden ilyen kipufogószelepet lehet kézzel vezérelni, és számos sorozatgyártású járműben (például a BMW E36 328i-ben) is megtalálható.

A kipufogószelepet közvetlenül a katalizátor és az első kipufogó közötti nyílási pontból szerelhető be, ami jelentős hangváltozáshoz vezet. Hátránya azonban a jármű közepén kiszabaduló füst.

A legideálisabb beépítési módszer egy különálló elágazó cső használata, amely megkerüli a hangtompítót, és a szelep kinyitása után a kipufogódobon kersztül távozik. Így tiszta és átható hang érhető el, miközben a kipufogóvégek funkciója megmarad.

A termék megvásárlása előtt ki kell választani a megfelelő átmérőt a kipufogórendszer átmérőjének megfelelően azon a területen, ahol a kipufogószelepek beépítésre kerülnek.