Általános Szerződési Feltételek

A RACES s.r.o. által üzemeltetett webáruház Szlovákiában forgalomba hozott termékeket értékesít, kizárólag elektronikus úton, a www.race-shop.hu weboldalon keresztül.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) minden szolgáltatás és jogügylet vonatkozásában hatályos, mely a fent megjelölt weboldalon keresztül történik. A webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon leadott rendelést áll módunkban elfogadni.

A RACES s.r.o. kijelenti, hogy Szlovákiában bejegyzett gazdasági társaság, amely az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő kereskedelemhez szükséges engedélyekkel, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.

www.race-shop.hu webcímen történő megrendeléssel, szerződés jön létre a RACES s.r.o. mint szolgáltató (továbbiakban Szolgáltató) és a megrendelést leadó személy, mint vásárló (továbbiakban Vásárló) között.

A Vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen általános szerződési feltételekben foglaltakat.

 

Megrendelés

A vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció, vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a vásárló rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.

A szerződéskötés nyelve: magyar.

Ezt követően a vásárló a fizetési és szállítási mód kiválasztása után a megrendelés jóváhagyásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket, azaz a RACES s.r.o. Vásárlási feltételeit megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A megrendelés tárgya az áru kézbesítése, a www.race-shop.hu webáruházon keresztül, a vásárló megredelése alapján.
A megrendelés történhet a webáruházon keresztül, e-mailben és telefonon.

A megrendelés megérkezéséről az eladó e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés azonosító számát. Később ezen azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló az eladóhoz. Ez a visszaigazolás azonban még csak a vásárló megrendelésének megérkezését igazolja és nem jelenti azt, hogy a termék raktáron található.

A megrendelés feldolgozása során az eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében. Abban az esetben, ha az eladó a vásárló megrendelését a vásárló megrendelésében foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül, stb.) teljesíti, akkor az eladó a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a vásárlónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni vásárlóval.

A vásárló és a RACES s.r.o. között a megrendelt termék tárgyában a szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető.

Minden terméknél a végső ár van feltüntetve (ÁFA-val). A termék feltüntetett ára alatt az az ár értendő, amely még nem tartalmazza a szállítási költséget. Az áru a GLS futárszolgálattal van elküldve és kiszállítva. 

Szállítás és fizetés

Az eladó a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben és sms-ben közli az eladó a vásárlóval. A szállítás időpontját az eladó minden esetben e-mailben és sms-ben közli a vásárlóval annak érdekében, hogy a termékek átvétele biztosított legyen. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek az eladóhoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megredelés leadásának időpontjában nincs készleten, a vásárló erről értesítve lesz. 

A szállítás módja: 

  • GLS futárszolgálattal, amely 1 munkanapon belül szállít a feladást követően. 

A vásárló köteles a küldeményt a átvételkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény vagy számla átvételével nyugtázni. Ezt követően az eladónak nem áll módjában a vásárló hiányosságra, sérülésre vonatkozó reklamációját elfogadni.

Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a futárral vagy eladóval, és a küldeményt eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.

A vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.

Amennyiben nincs másképp meghatározva, a szállitás költségeit a vásárló fizeti. 

 

Elállási jog

A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a vásárló jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő:

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;

b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

c) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.

d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor azon a napon, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.

e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

Ha a Vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: ( RACES s.r.o.,  Povrazova 15, 040 16, Košice, Slovenská republika).

Webáruház

A megrendelés elküldése előtt a vásárlónak kötelessége megismerkedni az általános üzleti- és a reklamációs feltételekkel. Az interneten történő megrendeléssel a vásárló kötelezve van az eladó felé. A vásárló felelős azokért az okozott károkért, amelyeket az eladónak okozott a webáruház nem megfelelő használatával. 

Az eladó nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.

 

Záró rendelkezések

A jelen jogviszony vonatkozásában nem áll rendelkezésre magatartási kódex, a Szolgáltató ilyen kódex szabályozásának nem veti alá magát.

Az Eladó jogosult továbbá a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
A változtatások a www.race-shop.hu webáruházban való közzététel időpontjától hatályosak.

Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.

Amennyiben az eladó és a vásárló egyedi szerződést köt valamely termék megvásárlására, akkor jelen általános szerződési feltételek csak annyiban alkalmazandóak, amennyiben az egyedi szerződés eltérő rendelkezéseket nem tartalmaz.

Amennyiben a Vásárlónak bármilyen problémája, vagy jogvitás ügye merülne fel a Szolgáltatóval szemben, a gyors panaszkezelés céljából keresse meg Ügyfélszolgálatunkat, vállalkozásunk célja, hogy minden ilyen ügyben megoldást találjunk.

 

Reklamációs szabályzat

A jótállásra való jog

Jótállás fennállhat szerződés alapján, de egyes termékek, árucikkek esetén jogszabályon alapul a kötelező jótállás (amit sokan garanciának hívnak). Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik. A hatályos jogszabályok szerint a jótállás kötelezettsége, valamint az alkatrészellátási felelősség a termék forgalmazóját terheli. Az igény érvényesítéshez a jótállási jegy, de ennek hiányában a vásárláskor kapott bizonylat is elég a jótállási eljárásá megindításához. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a vásárló részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. 

Amennyiben valamilyen meghibásodás észlelhető a megvásárolt terméken, a vásárlónak jogában áll megreklamálni azt. A helyes elbiráláshoz szükséges, hogy az áru tiszta és teljes legyen,  összhangban a higiéniai előirásokkal. A vásárló köteles az általános feltételek mellett betartani a termék jótállási papirján vagy a leirásban szereplő feltételeket, a terméket az élettartamával összhangban használni. 

A reklamáció végrehajtásának módja és helye

A reklamáció történhet irásos formában, e-maiben, postai úton vagy telefonon keresztül: tel.: +36/70 642 90 01, info@race-shop.hu.  

A reklamált árut postai úton vagy futárzolgálattal vissza lehet szállitani, mint bebiztositott küldeményt a reklamáló költségére. Ha a vevő gyártási hibát állapít meg, akkor legelőször a számla másolatával együtt a saját költségére ajánlott küldeményként el kell küldenie az árut az eladó címére, megadva a reklamáció okát. A visszaküldésnél az árut úgy kell becsomagolni, hogy a csomagolás megakadályozza az áru sérülését. Ha az áru a szállítás során megsérül, az a reklamáció elutasítását vonja maga után. A reklamálásoknál az utánvétellel fizetett küldeményt nem veszzük át.

A reklamáció részét kell hogy képezze a kár irásbeli leirása, amely a reklamáció tárgya, az eladásról szóló bizonylat a számla, amely egyben jótállási jegyként is szolgál, vagy maga a jótállási jegy is akár. A reklamációhoz az előbb felsoroltakból elég csak egy is.  

 

Az eladó felelőssége

Az eladó felel azért, hogy az árult terméknek milyen a minősége és a használati tulajdonságai, hogy milyenek a kérések úgy általánosságban, az eladó vagy a vevő által kért, hogy megfelel a követelményeknek, az előirásoknak, a meghatározott mennyiségben van, és megfelel azoknak a céloknak, amelyet az eladó feltüntet vagy amilyen céllal az adott termék használva van. 

Az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek az áruátvétel után jelennek meg még a jótállási időn belül. 

Az eladó nem felelős a károkért, ha:

  • azt a kárt maga a vásárló okozta
  • a vásárló már a vásárlás előtt tudomása volt a kár kilétéről
  • az árunak már lejárt a szavatossága
  • épp a kár miatt volt kedvezményes ára a terméknek
  • ez a jótállási időben történt, de a nem megfelelő és túlzott használat miatt vagy a termék elhasználtsága miatt, vagy amelyek a termék élettartama után keletkeztek
  • a vásárló vagy bárki más hozzányúlt az áruhoz vagy annak valamilyen részéhez

A fogadott reklamációról az eladó a vásárló számára kiállit egy jótállási bizonylatot, amelyen feltünteti a dátumot, amikor is fogadva lett a reklmaáció, valamint, hogy milyen áru van megreklamálva, hol és mikor volt az áru vásárolva, milyen meghibásodásról van szó, és az ár, amelyért meg volt vásárolva a termék. Ha a vásárló a termék hibásodását reklamálja, akkor az eladó alaposan átértékeli és vagy azonnal dönt, vagy összetettebb helyzetekben 3 napon belül. 


Határidők a reklamáció végrehajtására

Az eladó 24 hónapon keresztül vállal felelősséget az esetleges hibákért, attól kezdve, hogy a vásárló átvette az árut, amennyiben ez nincs máshogy feltüntetve sem a terméken, a termék csomagolásán vagy a jótállási bizonylaton. Ha a reklamáció javítással van megoldva, a jótállási időszak meghosszabodik, a reklamáció érvényesítésétől kezdve a javítás végéig, azaz amikor a vásárlónak kötelessége átvenni az árut, ez abban az eetben is érvényes, ha ezt nem tette meg. Ha a reklamáció árucserével van megoldva, új jótállási időszak veszi kezdetét attól a naptól kezdve, hogy át lett adva az új áru, vagyis amikor el lett küldve. 

Amennyiben a reklamáció nem a jótállási időszakban van végrehajtva, úgy a felelősségtől való jogtól elesik az eladó. A vásárló a reklamáció végrehajtásáról személyesen, telefonon vagy e-mailben lesz értesítve. 

 

A fogyasztó jogai

A hibás árunál, amelynek reklamációját a fogyasztó/vásárló a jótállási időszakon belül végrehajtja, az elhárítható hibáknál joga van a hiba ingyenes, rendes és időbeni megjavításához. Azoknál a hibáknál, amelyeket nem lehet elhárítani, és amelyek akadályozzák az áru használhatóságát, a vásárlónak joga van az árucserére, vagy elállhat a szerződéstől és visszakérheti a pénzt. 

Amennyiben a hiba elhárítható, de a folyamatos visszatérése miatt a fogyasztó nem tudja rendesen használni, joga van annak kicseréléséhez vagy az ár visszatérítéséhez. Ugyanilyen jogai vannak akkor is, ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet elhárítani, és amikor a reklamációt 30 napon belül nem hajtják végre.

Amennyiben nem elhárítható hibákról, de azok nem akadályozzák a termék használhatóságát, a vásárlónak joga van valamilyen optimális kedvezményre. 

 

ADATVÉDELEM

Az eladó a hatályos Adatvédelmi Törvénynek megfelelően kezeli és tárolja a vásárlók személyes adatait. Az eladó kizárólag a szerződés teljesítése (visszaigazolás, szállítás, számlázás) érdekében szükséges adatokat kér a vásárlóktól. Eladó tájékoztatja vásárlókat, hogy a vásárlók személyi adatait adatbázisában elkülönítve tárolja, az üzemeltetéshez, adatkezeléshez külső személyt (pl.: adatfeldolgozó) nem vesz igénybe. Adatkezelési folyamaunk az adatvédelmi biztoshoz bejelentésre került.

Az eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vásárlók adatait csak a megrendelés teljesítése és a számla kiállítása érdekében használja fel. Regisztrált ügyfeleink megrendelés során feliratkozhatnak hírlevelünkre, amelyről bármikor le is iratkozhatnak.

Az eladó kijelenti, hogy a vásárló adatait kizárólag a szerződés teljesítése érdekében igénybe vett alvállalkozónak adja ki (pl. futárszolgálat) az alvállalkozó feladatának teljesítéséhez szükséges terjedelemben. A vásárlónak joga van ahhoz, hogy a tárolt adataihoz hozzáférjen, azt ellenőrizze, módosítsa vagy törölje az Ügyfélközpontban. A vásárló jogosult ügyfélközpontjában, e-mailben vagy telefonon tájékoztatást kérni a tárolt adatairól.

Az eladó a vásárló adatait zárt rendszerében legalább 6 évig, vagy a törlés kéréséig tárolja.


Kategóriák

Gyártók