Szállítás ingyenes FORGE Motorsport Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi | race-shop.hu Nagyobb

*259 940

FORGE Motorsport

Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi

FORGE Motorsport - Front mounting intercooler for the Peugeot 208 GTi

Új termék

Megrendelésre

Legkésőbb otthon: Április 19.

500.650 Ft‎ áfával

  

Kérdezzen a termékről

Kérdezzen a termékről

Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi

Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi

FORGE Motorsport - Front mounting intercooler for the Peugeot 208 GTi

Küldje el kérését vagy kérdését

* Kötelezõ mezõ

  vagy  Törölni

Értesítést kérek, ha kapható

Értesítést kérek, ha kapható

Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi

Front Mounting Intercooler for the Peugeot 208 GTi

Amennyiben szeretne e-mailben értesítést kapni, kérjük, töltse ki az űrlapot .

* Kötelezõ mezõ

  vagy  Törölni

FORGE Motorsport - Front mounting intercooler for the Peugeot 208 GTi

The stock intercooler on the 208 GTi is the same compromised side mount intercooler used on the 207 GTi so we know its not up to the job even on a stock car. On a remapped engine with the stock intercooler we were seeing inlet temperatures of 105°C (215°F) – the highest we have recorded on any car ever! This has a huge detrimental effect on power and torque.

Our intercooler is a full replacement single pass (left to right) core which mounts to the stock crash bar in the car. The pipework supplied with our intercooler joins to the pipes that connect to the stock intercooler so installation is easy. The only cutting needed is to the ducting on the radiator to allow the pipework to pass through. All the silicon hoses, hard pipes, clips, bolts, nuts and jubilee clips needed to install the intercooler are included, along with full colour installation instructions.

Performance wise, the car we used had a Superchips remap. We tested the stock intercooler and the Forge intercooler back to back on the same day and the increases were dramatic

Intake temperature dropped form 105°C to 45°C - a drop of 60°C
Power went from 190bhp to 224 bhp – an increase of 34bhp
Torque went from 222 lbft to 244 lbft – an increase of 22 lbft

You can look at the dyno graph comparison of the intercooler showing the increase in performance, but PLEASE REMEMBER this was specific to the car we had in for testing, and you may not get the same results from a stock or mildly tuned car.

All parts necessary for installation are included, together will full instructions.

MárkaModelGeneráció
Peugeot208GTI

Írd meg véleményed

Írd meg véleményed







  vagy  Mégsem

Nem találta meg a választ?
Kérdés
Kérdése van? Keresse meg a választ a kérdésekben.




Recent posts

RACES x FURTBOKEM collab

A RACES és a FurtBokem merch értékesítésének hivatalos elindítása.
Read more
Jaguar XE versenyspeciál

A Jaguar Racing Team Ostrava bemutatta új versenyspecialitását
Read more
Elektromos vízszivattyú

Növeli a teljesítményt és megakadályozza a jármű túlmelegedését!
Read more
FIA homologizáció 8856-2018

Milyen változások várnak az FIA-ra 2024-ben?
Read more
Overálok és személyzeti felszerelés

Melyik verseny overált válasszuk és miért? További részletek a blogban...
Read more
Szilikon csövek

A szilikon csövek ideális helyettesítői a gumi víz-, vákuum-, nyomás- vagy szívóvezetékeknek.
Read more
Az olajhűtők előnyei és tippjei

Miért van szükség olajhűtő beépítésére? Melyiket válasszuk? Bővebben a blogban..
Read more
Hogyan kell beszerelni a hidraulikus kéziféket?

Minden raliversenyző és drifter számára kötelező darab.
Read more
Instaforex Loprais Praga Team Rally Dakar 2024

Büszke beszállítója vagyunk a Loprais Praga Team-nek!
Read more

Kategóriák Gyártók

A feltüntetett termékek

Loading...