Mazda RX-7 FD RACE spec.

 

Ennek a Mazdának a története 11 évvel ezelőtt kezdődött Szlovákiában, a jelenlegi tulajdonossal a La Manche-csatornán túl találtak egymásra. Akkoriban ez a gyönyörű és ma már ritka RX-7 FD generációs Mazda kissé módosított, de még mindig többé-kevésbé civil jobbkormányos változat volt. Szlovákiában azonban más tervei voltak vele.

           

A Mazda sorsa a versenypályákon pecsételődött meg, így néhány amatőr versenyen való ismerkedés után egyértelmű volt, hogy az RX-7-es a közeljövőben számos módosításon fog átesni. Ez alapvető biztonsági felszerelésekkel, egy védőkeret felszerelésével és a bal oldali vezetésre való átalakítással kezdődött.  Bónuszként új, fehér festést kapott. A motor már hozott néhány módosítást az Egyesült Királyságból. Már volt rajta egy turbószett és egy módosított szívócső egy nagyobb intrecoolerral. A fontos mért értékek (hőmérséklet, olaj- és üzemanyagnyomás...) jobb áttekintése érdekében a kínálatunkabn is elérhető DEPO mérőórát használták, amelyeket szintén ízlésesen építettek be az eredeti műszerfalba. A futóművet sem kímélték, és a TEIN tekercsrugó itt is megtalálta a helyét, amelyet poliuretán POWERFLEX szilentek segítenek a kiváló kezelhetőség érdekében. A biztonságos fékezésről új első négydugattyús féknyergek gondoskodnak nagy, kétrészes tárcsákkal. A széria tengelykapcsoló is megszűnt, helyére kerámia rugós tengelykapcsoló került, könnyített lendkerékkel.

          

Az így felfegyverzett Mazda aztán számos szlovákiai és szomszédos országbeli versenyen örvendeztette meg a tulajdonost és a nézőket, amíg a motor úgy nem döntött, hogy befejezi pályafutását. A motort teljesen újra lezárták, a sérült motor "házakat" kicserélték másokra, amelyek már kissé megnövelt és módosított szívó- és kipufogónyílásokat kaptak. Az üzemanyagrendszert is módosították, az eredeti üzemanyagvezetékeket teflocsövekre cserélték, nemcsak a szükséges nagyobb üzemanyag-ellátás miatt, hanem biztonsági okokból is.  A stabil üzemanyagnyomást ezeknél a módosításoknál a  WALBRO  szivattyúk biztosították  állítható  AEROMOTIVE üzemanyag-szabályozóval. A szélsőséges hőmérsékletváltozás a kipufogórendszert teljesen beburkolták márkás THERMOTEC hőszigetelő szalagokkal, valmint a padlót a kipufogó körül szintén öntapadós szigetelőlemezekkel kezelték.

      

TA motornak ez az evolúciója kiállt néhány tiszteletreméltóan éles és igényes szezont, sajnos az egyik Slovakiaringi versenyen végzetes módon tönkrementek az APEX rotor tömítések, amelyeknek a motor kompresszióját kellene fenntartaniuk az egyes kamrák között. Tehát egy újabb átalakításra volt szükség. A tapasztalatok gyűjtése után a motorjavítás mellett más módosításokat is folytattak a teljesítmény és a nagyobb megbízhatóság érdekében. Ezúttal a motor teljesen új csövezést kapott, még nagyobb nyílásokkal. A forgórészeket is módosították, és speciális, tartósabb teljesítményű APEX tömítéseket kaptak. Mivel az új turbóval és a nagyobb TURBOSMART,  külső wastegate-tel. A terv az volt, hogy a lehető legtöbb hideg levegőhöz jusson a kínálatunkban található szilikon csövek és alumínium csövek segítségével. Továbbá új, nagyobb, KOYORAD alumínium vízhűtőt is kapott. A még nagyobb hűtési hatékonyság érdekében a Mazdát egy speciális hűtőkeverékkel EVANS hűtőkeverékkel látták el. Egy nagy, nyitott SIMOTA légszűrő pedig feltette a pontot az i-re.

           

A több levegő a motorban automatikusan több üzemanyagot igényel, ez alól a wankel sem kivétel. Hatalmas étvágyát az elérhető legnagyobb üzemanyag-befecskendezők és egy rendkívül erős AEROMOTIVE üzemanyag-szivattyú elégíti ki. Az üzemanyagnak most már saját hűtése is van, egy kiegészítő  MISIHIMOTO  A teljes mértékben programozható LiNK vezérlőegység veszi át a teljes égési folyamat irányítását. Ezeknek az alkatrészeknek és egy okos programozónak köszönhetően a motor jelenleg 433 lóerőre van hangolva 1,3 bár nyomáson, és a motor készen áll 1,5 és 1,7 bár közötti lökettérfogatra.

A főként technikai módosítások során a tulajdonos úgy döntött, hogy a látványon is javít egy kicsit, így az RX egy teljesen új, széles bodykitet kapott, amely még agresszívabbá teszi az autó megjelenését.

Összefoglalva, örülünk, hogy a Mazda tulajdonosa úgy döntött, hogy nálunk vásárol alkatrészeket, és sok autós sikert kívánunk neki ennek az egyedi Mazda RX-7 FD-nek a volánja mögött!

         

Több blogbejegyzés

Halogén, xenon és LED izzók.

Hogyan javítható a járművilágítás?
Olvass tovább
Hogyan készítsük fel az autót a télre?

Az autó őszi felkészítése a télre.
Olvass tovább
Downpipe és DPF csere

Milyen előnyökkel jár a downpipe beépítése és a DPF vagy a katalizátor eltávolítása?
Olvass tovább
A SPORTKORMÁNY BESZERELÉSE

Hogyan kell felszerelni egy sportkormányt? Mi mindenre van szükség és mik az előnyei? Bővebben a blogban..
Olvass tovább
Versenynaptár 2023

Autós és más adrenalinnal teli események 2023-ban, amelyeket nem szabad kihagynia!
Olvass tovább
Hogy néz ki a bolt a kulisszák mögött? A RACESHOP színfalai mögött.

DJ Lucky Boy bemutatja, hogyan működnek a dolgokDj Lucky BoyDj Lucky Boy nálunk, és olyan helyre vitte a kamerát, ahová eddig még senki.
Olvass tovább
Öveket becsatolni!

Biztonsági övek, amelyek fokozzák a biztonságot és a belső megjelenést hobbi- és utcai használatra.
Olvass tovább
Races Garázs: BMW E63 M6

Pro-drift BMW E63 M6 a 2023-as szezonra
Olvass tovább
Plexiclick® - "Láthatatlan" rendszámtáblatartók

Made in GERMANY
Olvass tovább

MEGOSZTÁS

Hozzászólás (0)

Jelenleg nincs hozzászólás

Új hozzászólás

Kategóriák Gyártók

Loading...