FIA homologizáció 8856-2018

A motorsport határainak folyamatos feszegetése nagy hangsúlyt fektet a biztonsági szabályok fejlesztésére. Ezért az FIA bevezette az 5523-2018-as új homologizációs szabványt, amely a versenyzők, másodpilóták vagy szerelők összes lángálló ruházatára vonatkozik, és amelyet 2022.1.1-től vezettek be. Ettől az időponttól kezdve egyetlen homologizált ruházat gyártója sem használhatja a régebbi, korábban használt 8856-2000-es szabványtípust. A 8856-2018 FIA-előírás a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által meghatározott 50 oldalas biztonsági szabványok, amelyeknek a tűzálló ruházat gyártóinak meg kell felelniük, hogy a motorsport minden közvetlen résztvevője számára maximális védelmet biztosítsanak bármilyen baleset esetén. Az előírás minden tűzálló ruházatra vonatkozik, beleértve az overálokatalsóneműket (boxer, melltartó, alsónadrág) cipőket és kesztyűket.

Az új homologizációval ellátott minden egyes tűzálló ruhadarabon lennie kell egy arany FIA holografikus címkének. Az FIA 8856-2018 az első olyan versenyruházat-homologizáció, amelynek címkéjén a lejárati dátum is szerepel. A lejárati idő a gyártás dátumától számított 10 év. Ez a lejárati dátum jelenleg csak az FIA-rendezvényekre vonatkozik. Ez nem jelenti azt, hogy az Ön helyi versenyszervezete a lejárati dátum után is új ruházatot igényel.  

Alsónemű, csuklya és zokni

csuklyák, zoknik és alsóneműk hőátbocsátási védelme az új FIA szerint 3 másodpercről minimum 5 másodpercre változik. Ezenkívül a fejvédő sapkák új kialakításúak, ami csökkenti a nyakra nehezedő terhelést a sisak fejről való levételekor. A csuklya hossza a nyaknál meghosszabbodott, hogy sokkal nagyobb testfelületet fedjen le a tűz ellen. A térdig érő zoknit úgy tervezték, hogy megvédje a vezetőt azokon a területeken, ahol a bőrfedésben hiányosságok keletkezhetnek.

Overálok

Az FIA 8856-2018 új követelményeket határoz meg a versenyzők és minden olyan résztvevő által viselt versenyoverálok, kialakítására és felépítésére vonatkozóan, ahol az overál használata elkerülhetetlen. Ezek a követelmények számos szempontot érintenek, mint például az anyagokat, a kialakításukat vagy az illeszkedésüket és az általuk nyújtott védelem szintjét. A fő változás a versenyző hőátadás elleni védelmének mintegy 20%-os növelése. Az általános tűzvédelem 11 másodpercről legalább 12 másodpercre nőtt. Az overalákot úgy kell megtervezni, hogy kényelmesen üljenek a vezető testén. Ha személyre szabást (nyomtatás/hímzés) végeznek, az overált a gyártó tanúsítványával kell ellátni, amely igazolja, hogy a módosítás nem éghető anyagok felhasználásával készült.

Kesztyű és cipő

Az FIA 8856-2018-as szabályzata új követelményeket határoz meg a versenykesztyűk és cipők gyártási módjára vonatkozóan is. A követelmények megegyeznek az overallokra vonatkozó követelményekkel, és olyan területekre vonatkoznak, mint az anyagok, a kialakítás és az illeszkedés. A kesztyűknek és cipőknek a legmagasabb minőségű tűzálló anyagokból kell készülniük, és úgy kell őket tervezni, hogy tökéletesen illeszkedjenek a versenyző kezéhez és lábához. Az új rendelet értelmében a kesztyűket mostantól úgy kell tervezni, hogy sokkal keskenyebb legyen a csukló körül, hosszabb ujjakkal, és a kesztyű belsejét legalább egy réteg égésgátló anyaggal kell borítani. A személyre szabást az előírásoknak megfelelően és nem éghető anyagok felhasználásával kell elvégezni.

Az új szabályozás szerint a cipőnek 11 másodpercig kell ellenállnia a hőátadásnak (tűz esetén). A cipő magassága is megváltozott, hogy csökkentse a lábfej egy részének kitettségét. 

Címkézés és tanúsítvány

Az FIA új, 8856-2018-as szabványa szerint minden felszerelésen egyértelműen fel kell tüntetni a megfelelő tanúsítványt, amely jelzi, hogy a felszerelést tesztelték és megfelel a követelményeknek. Ezeket a címkeazonosítókat mostantól jól látható helyeken helyezik el, például a versenyruhán a nyak hátsó részén. A hologramok ezüstről aranyszínűre változtak, és a 8856-2018 címke mellett találhatók. A homologizációs címkéken most már a lejárati év is szerepel, ellentétben a korábbi 8856-2000 homologizációval, amely csak a gyártás dátumát tüntette fel. 

Van ok az aggodalomra?

Ezek a változások főként az élvonalbeli motorsportot érintik, mint például a Formula 1, WRC, WEC, ... . Ha az Ön felszerelése megfelel a régebbi FIA 8856-2000-es homologizációnak, akkor minden rendben van, feltéve, hogy a szervezet, amelynek színeiben versenyez, nem változtatta meg a követelményeket. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy a régebbi felszerelések idővel veszítenek védő tulajdonságaikból, és nem tudnak ugyanúgy ellenállni a tűznek, mint az új, a jelenlegi FIA-homologizációval rendelkező felszerelések. 

Összességében a 8856-2018-as FIA-előírás jelentős előrelépés a motorsport biztonságának világában. Biztosítja, hogy minden résztvevő a lehető legmagasabb szintű védelemben részesüljön, és hogy az általuk használt felszereléseket szigorúan teszteljék, hogy biztosítsák azok hatékonyságát. Ez az FIA elkötelezettségét bizonyítja a versenyzők biztonsága iránt, és kétségtelenül hozzájárul a balesetek és sérülések számának csökkentéséhez világszerte.

Kínálatunkban megtalálja a legújabb FIA-felszereléseket:  overálokat, alsóneműketcipőketkesztyűket, valamint sisakokat és nyakvédőket is.

Több blogbejegyzés

Autósport eseménynaptár 2024

Egy év, amely tele van lehetőségekkel a motorsportban való tapasztalatszerzésre.
Olvass tovább
UNIX AMTS 2024

Az idei kiállítások első állomása - Hungexpo Budapest
Olvass tovább
RACES x FURTBOKEM collab

A RACES és a FurtBokem merch értékesítésének hivatalos elindítása.
Olvass tovább
Jaguar XE versenyspeciál

A Jaguar Racing Team Ostrava bemutatta új versenyspecialitását
Olvass tovább
Elektromos vízszivattyú

Növeli a teljesítményt és megakadályozza a jármű túlmelegedését!
Olvass tovább
FIA homologizáció 8856-2018

Milyen változások várnak az FIA-ra 2024-ben?
Olvass tovább
Overálok és személyzeti felszerelés

Melyik verseny overált válasszuk és miért? További részletek a blogban...
Olvass tovább
Szilikon csövek

A szilikon csövek ideális helyettesítői a gumi víz-, vákuum-, nyomás- vagy szívóvezetékeknek.
Olvass tovább
Az olajhűtők előnyei és tippjei

Miért van szükség olajhűtő beépítésére? Melyiket válasszuk? Bővebben a blogban..
Olvass tovább

MEGOSZTÁS

Hozzászólás (0)

Jelenleg nincs hozzászólás

Új hozzászólás

Kategóriák Gyártók

Loading...