A Jaguar Racing Team Ostrava egy új versenyspecialitást mutatott be. A leleplezési ceremónián jelen volt influencerünk, Dj Lucky Boy, is, aki közvetlenül a cég vezetőségétől kapott hivatalos meghívást, és bemutatta nekünk ezt a Jaguar XE pályaautót.
Az ostravai székhelyű Jaguar márkakereskedő büszkén mutatta be legújabb újdonságát a szezon előtti sajtóeseményen, amely 2024. február 29-én, csütörtökön, az OC Forum Nová Karolinában került megrendezésre. A jelenlévők között az ismert motorsport-tévékommentátor, Martin Straka is hozzátette a maga meglátásait az eseményhez. A különleges vendég Adam Lacko, az autóversenyzés világának elismert személyisége és a Jaguar Racing Team mentora, aki a nyerges vontatós autóversenyzés Európa-bajnokaként és albajnokaként hozta el szakértelmét az alkalomra. A leleplezéssel debütált a márkakereskedés harmadik Jaguar versenykülönlegessége, amely tovább erősítette a kiválóság iránti elkötelezettségüket az autóiparban.
A 2017-es megalakulása óta a versenycsapatnak sikerült bemutatnia a jelenleg elérhető legfejlettebb Jaguart, amely a B of B cars munkatársainak kemény munkáját mutatja be. Ez vitathatatlanul az egyetlen olyan Jaguar Európában, amely folytatja a márka híres versenyzői örökségét. Az autót csehországi és külföldi hosszú távú versenyekre fejlesztették ki.
A motorháztető alatt egy háromliteres V6-os benzinmotor található, AJ126-os jelzéssel, amely alapfelszereltségként több mint 340 lóerőt teljesít. A kompresszorral történő feltöltés 500 lóerőre becsült tényleges teljesítményt biztosít. Ezek a számok bőségesen elegendőek a mindössze 1100 kg-os tömeg mellett.
A motor szabadon lélegzik egy egyedi készítésű, 89 mm átmérőjű RACES alumíniumvezetéken keresztül, Pipercross (C0630) habszűrővel. A motortérben uralkodó magas hőmérséklet miatt ezt a szívócsövet arany hőszigetelő fóliába csomagoltuk, hogy a sugárzó hőt leárnyékoljuk és a szívólevegő hőmérsékletét a lehető legalacsonyabban tartsuk. A hatalmas kompresszor sűrített levegőjének hűtése egy 622 mm x 300 mm x 76 mm méretű Mishimoto G-Line intercooler.
A víz a RACES szilikon csöveken keresztül áramlik, a kivezetés pedig egy eredetileg a Ford Mustanghoz készült Mishimoto alumínium hűtőhöz vezet, amelyet kifejezetten a Jaguarhoz igazítottak, SPAL vetillátorral együtt.
A belső tér FIA homologizált kerettel van felszerelve. A biztonságról tűzoltó rendszer, Sparco Circuit II sportülés és ugyanezen márka 6 pontos biztonsági övével ellátott sportülés gondoskodik. A kommunikáció a Stilo rendszeren keresztül történik. A csomagtartóban egy FIA homologizált 98L Pyrotect tartály kapott helyet Nuke Performance CFC kupakkal. Ennek a CFC egységnek a tartalma Deatschwerks DW200 és DW400 szivattyúk, amelyek nagy nyomással nyomják az üzemanyagot teflon csövek és alumínium szerelvényeken keresztül. Az üzemanyag hűtése egy 19 soros hűtőn keresztül történik, amely közvetlenül a motorháztető alatt található, a motorháztetőn lévő lyukkal.
A jármű elektronikus vezérlését a MoTeC termékek biztosítják CAN-BUS kijelzővel az AiM Strada MXS1.2 kijelzőn, amelyet egy Odyssey EXTREME RACING PC950 zselécellás akkumulátor táplál. A maximálisan könnyű belső tér a külsővel megegyező színűre van festve.
A külsőt egy széles, személyre szabott, szénszálas kiegészítőket tartalmazó bodykit, egy hatalmas diffúzor, amelyből a RACES differenciálmű olajhűtője látszik ki, és egy hátsó spoiler jellemzi, amely leszorítóerőt biztosít a hátsó tengelynek, és ezáltal jobb tapadást a pályán.
Az úttal való érintkezést a BRAID kovácsolt felniken lévő Yokohama Advan Neova AD08 RS abroncsok biztosítják. Ezeket a legendás tárcsákat 6 dugattyús Paragon fékek töltik ki. A fékvezetékek RACES rozsdamentes acéltermékekből állnak, mint szerelvények vagy a versenypedálházhoz csatlakozó fonott teflon csövek.
A motorsport amatőrök és profik részei vagyunk.
*foto: @mediaostrava