Races Garázs: BMW E63 M6

A drift a világ egyik leggyorsabban fejlődő motorsportága, amely világszerte számos érdekes projekt alapját képezi. Van egy ilyen a Kassán, Szlovákiában is.

Ez a BMW E63 M6, amely jelentős könnyítési eljáráson esett át, és a V10-es S85 motor helyett egy modern, könnyű, háromliteres, ikerturbós S55-ös motor fogja hajtani. Mint látható, az autó jelenleg "kompakt" változatban van, de a hiányzó alkatrészeket hamarosan karbon-kevlár alkatrészekkel fogják pótolni, amelyek rendkívül könnyűek, ugyanakkor nagyon rugalmasak és hajlékonyak, ami nagy előny egy olyan kontakt sportban, mint a drift. A szén-kevlár nagyon tartós és rugalmas, ami azt jelenti, hogy az alkatrész meghajlik, amikor falnak vagy az ellenfél járművének ütközik, de a nyomás engedése után visszatér eredeti helyzetébe. A javítás is nagyon egyszerű. Teljesen az egész autót lecsiszolták és fényezés után OEM BMW Black Sapphire Metallic színben festették le.

A járművet egy S55B30 kódú motor hajtja majd, amely a 2015-ös BMW F80 M3-asból származik, és alapteljesítménye 431 lóerő. Tervben van egy szoftveres módosítás 550-600+ lóerőre, mivel az autó egyedi kipufogórendszerrel, légcsatornákkal és Mishimoto hűtéssel lesz felszerelve. A megnövelt charge-cooler minimálisra csökkenti a vízhűtéses intercooler hőmérsékletét, ami nagy teljesítményt eredményez. A meghajtást a kerekekre egy 6 sebességes DCT sebességváltó továbbítja, amelyet egy HTG szekvenciális váltó és ele vezérel. irányítás egy karbon kardán és egy M6 önzáró differenciálmű segítségével.  

A víz hűtésére egy BMW F10 M5-ből származó alumínium vízhűtőt használtunk egy 1000W-os OEM elektromos ventilátorral. Az eredeti vízszivattyút eltávolították a motorból, és egy Davies Craig elektromos szivattyúra cserélték, amelyet az autó alá építettek be 150 l/perc áramlási sebességgel és AN16-os csatlakozókkal, amelyek az autó alatt futnak alumíniumcsöveken keresztül. 

Az elektromos vízszivattyú jelentősen megkönnyíti a motort, és könnyen szabályozható kézzel vagy automatikusan a maximális és minimális hőmérséklet beállításával. Ez a készülék egy hagyományos vízszivattyúval együtt is használható, ha a jármű hűtési problémákkal küzd, ami itt biztosan nem fordul elő.

A futómű felszerelését egy BC-Racing futómű biztosítja, módosított rugóterheléssel a maximális tapadás érdekében, valamint egy IRP lock-kit, amelyet kifejezetten erre az alkalmazásra terveztek. A Powerflex fekete sorozatú silentblockok és a hátsó állítható Silver project karok teszik teljessé a vázalkatrészeket. Az állítható karok nélkül lehetetlen lenne agresszív dőlésszöget és pozitív dőlésszöget beállítani.  A Powerflex fekete sorozatú szilentek és a hátsó állítható Silver project karok teszik teljessé a vázalkatrészeket. Az állítható karok nélkül nem lenne lehetséges az agresszív dőlésszög és a pozitív dőlésszög beállítása.

Kérdezheted, hogy miért a pozitív kerékdőlés? A maximális tapadás elérése érdekében hátul puha rugókat használnak, ami biztosítja, hogy az autó súlya csúszás közbeni gyorsításkor hátra kerüljön, és ezért gázadáskor megváltozik a hátsó geometria alakja. Ez biztosítja a gumiabroncsok tökéletes tapadását és egyenletes kopását. 

Ez a gumifaló biztosan nem lesz könnyű eset. Ezért egy FIA által jóváhagyott PYROTECT-tartályt építettek be az utasülésbe, valamint a Nuke Performance 3 szivattyús paneljét, szűrőjét és szerelvényeit. Az üzemanyag-kezelés teflon PTFE csöveken és Races szerelvényeken keresztül történik, amelyek ellenállnak a külső hatásoknak és a versenyüzemanyagoknak.

A kényelemről és a biztonságról az FIA által jóváhagyott Races RS-PRO 1 sportülés és az FIA 6 pontos Races biztonsági öv gondoskodik. A tűzoltó rendszer szintén kötelező felszerelés a drift után. Ebben a járműben egy könnyűszerkezetes, elektromos RRS OPTIFIREX rendszert alkalmaztak. Ezeknek a rendszereknek az az előnye, hogy tűz esetén egy gombnyomással a motorra és a belső térre egy bizonyos mennyiségű oltóanyag kerül, amely megvédi a személyzetet és a járművet az égési sérülésektől vagy a teljes kiégéstől. 

Mivel a legtöbb profi driftbajnokságban 265-285 R18 méretű gumiabroncsokat kell használni, a Japan Racing JR32 keréktárcsákat 10,5" szélességig kellett használni.

Az autó jelenleg építés alatt áll, és azon dolgoznak, hogy a 2023-as szezonban már futhasson. Az építés előrehaladását ITT követheted nyomon. A közeljövőben további információkkal szolgálunk.  

Több blogbejegyzés

Autósport eseménynaptár 2024

Egy év, amely tele van lehetőségekkel a motorsportban való tapasztalatszerzésre.
Olvass tovább
UNIX AMTS 2024

Az idei kiállítások első állomása - Hungexpo Budapest
Olvass tovább
RACES x FURTBOKEM collab

A RACES és a FurtBokem merch értékesítésének hivatalos elindítása.
Olvass tovább
Jaguar XE versenyspeciál

A Jaguar Racing Team Ostrava bemutatta új versenyspecialitását
Olvass tovább
Elektromos vízszivattyú

Növeli a teljesítményt és megakadályozza a jármű túlmelegedését!
Olvass tovább
FIA homologizáció 8856-2018

Milyen változások várnak az FIA-ra 2024-ben?
Olvass tovább
Overálok és személyzeti felszerelés

Melyik verseny overált válasszuk és miért? További részletek a blogban...
Olvass tovább
Szilikon csövek

A szilikon csövek ideális helyettesítői a gumi víz-, vákuum-, nyomás- vagy szívóvezetékeknek.
Olvass tovább
Az olajhűtők előnyei és tippjei

Miért van szükség olajhűtő beépítésére? Melyiket válasszuk? Bővebben a blogban..
Olvass tovább

MEGOSZTÁS

Hozzászólás (0)

Jelenleg nincs hozzászólás

Új hozzászólás

Kategóriák Gyártók

Loading...